Üniversitelilerden eşekli protesto

Ergün AYAZ/İZMİT (Kocaeli), (DHA)

Doğalgaz, elektrik, su ve otobüs indirimi istediler

KOCAELİ Üniversitesi Öğrencileri Büyükşehir Belediyesi önünde eşekli protesto gösterisi yaptı. Öğrenci evlerinde su, doğalgaz, elektrik faturalarında yüzde 50 indirim yapılmasını isteyerek topladıkları 5 bin imzayı belediye yetkililerine verdi.

Koceli Üniversitesi Öğrenci Kollektifleri üyesi olduklarını söyleyen yaklaşık 150 kişi, Merkez Bankası Şubesi önünde biraraya geldi. Grup yürüyüş yolu boyunca ‘Burs hakkımızı istiyoruz’, ‘Doğalgaz, su ve elektrikte indirim’ sloganları atarak Kocaeli Büyükşehir Belediyesi önüne kadar yürüdü.

Buraya getirdikleri eşşeğin üzerine çıkan Bora Kavgacı adlı öğrenci, “6 yıldır sizi yedim bitirdim. Sizi soyan, işten çıkartan ve durmak yok yola devam diyen adam benim. Ne öğrencileri ne de halkı anlamıyorum. Kocaeli'ye yeni köprü yaptım. Laleler diktim İZGAZ'ı da sattım. Size yine yaranamadım. Her yere çalışınca oluyor dedim ve çaldım. Ben Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu'yum oyunuzu bana verin ve yola devam” dedi.

Yerel seçimlere öğrencilerin sıkıntılar içersinde girdiklerini söyleyen Deniz Biçer adlı öğrenci, “Bizim şartlarımız var. 1- Belediye otobüslerinin sayısının ve güzergahlarının arttırılması ve ulaşımda öğrenciye yüzde 50 indirime gidilmesi. 2- Belediyeye ait ücretsiz öğrenci yurtlarının yapılması. 3- Öğrenci evlerinde su, doğalgaz, elektrik faturalarında yüzde 50 indirim yapılması. 4- İhtiyacı olan her öğrenciye burs kaynaklarının ayrılması ve KYK ya aktarılması. 5- Öğrenci evlerindeki kiraların belediye tarafından kontrol altına alanması. 6-Kültür sanat etkinliklerinin arttırılması ve öğrencilere ücretsiz sağlanması. 7-Üniversitenin elektrik, su, dogalgaz faturalarının belediye tarafından ödenmesi. 8-Kent yönetiminde öğrencilere söz yetki ve karar hakkı verilmesini istiyoruz. Şartlarımız bunlardır” dedi.

Ardından öğrenciler topladıkları 5 bin imza ile 4 bin anketi Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Çözüm Masası servisine verdi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Darüşşafaka Bağışlarınızı bekliyor

ONLAR BİR ZAMANLAR SEKS SEMBOLÜYDÜ