Hollanda Radboud Üniversitesi'nin yaptığı araştırma:

Hollanda Radboud Üniversitesi'nde 80 gencin televizyon seyrederken davranışlarını gözlemleyen bilim adamları televizyondaki içkili sahnelerin gençlerin içki tüketimini ikiye katladığını ortaya koydu. 18-29 yaş arasında gençleri dört gruba ayırarak yapılan araştırmada, ilk gruba alkolle ilgili görüntülerin çokça yer aldığı Amerikan Pastası filminin ardından alkol reklamları izletilmiş, ikinci grup ise bu filmi izlemiş fakat alkol reklamlarını izlememiş. Bilim adamları üçüncü gruba alkol görüntülerinin Amerikan Pastası'na göre çok daha az olduğu 40 Gün 40 Gece filminin ardından alkol reklamlarını izletmiş. Dördüncü ve son gruba ise bu filmi izletip alkol reklamlarını izletmeyen bilim adamları deney sırasında televizyon izleyen gençlere bira, şarap, gibi alkollü içkilerin bulunduğu buzdolabını da seferber etmiş. Buna göre birinci filmi ve reklamları izleyen birinci grup 3 şişe alkol alırken ikinci filmi izleyen ancak alkol reklamını izlemeyen dördüncü grubun 1,5 şişe alkol aldığı tespit edilmiş.

:Zaman

YUSUF GÜNDÜZ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Darüşşafaka Bağışlarınızı bekliyor

ONLAR BİR ZAMANLAR SEKS SEMBOLÜYDÜ