İspatlayın 6 bakanımı kovarım

Başbakan Erdoğan, ’Bakanlar Kurulu’nda bakanların sözlü istifalarını verdikleri’ yolundaki bir gazete manşetinin yalan olduğunu söyleyerek, "6 bakan nasıl olur da gizli bir toplantıyı deşifre eder. Bana bunu söylesinler, ben 6 bakanın 6’sını da dışarı koyarım" dedi. Erdoğan, kabinede revizyonun her zaman olabileceğini, bakanlarının da böyle bir sıkıntısı olmadığını vurguladı.

BAŞBAKAN Tayyip Erdoğan, "Bakanlar Kurulu’nda bütün bakanların sözlü istifalarını sunarak jest yaptıkları" yönündeki haberi yalanlayarak, "6 bakan nasıl olur da gizli bir toplantıyı size deşifre eder. Bunu deşifre ettiği anda o bakan, bakan olmaktan çıkmıştır. Bana bunu söylesinler, ben 6 bakanın 6’sını da dışarı koyarım" dedi. Erdoğan, G-20 Liderler Zirvesi’ne katılmak için İngiltere’ye hareketinden önce Esenboğa Havalimanı’nda düzenlediği basın toplantısında soruları yanıtladı. Bakanlar Kurulu’nda revizyon iddialarının sorulması ve ’İstifa jesti’ haberinin hatırlatılması üzerine Erdoğan, bu tür başlıklar atılırken medyanın da sorumluluk içinde olması gerektiğini vurguladı. Erdoğan, özetle şunları söyledi:

Gizli toplantı bu

Bakanlar Kurulu toplantısından bir metin oraya alınıyor, tırnak içinde koyuluyor. Benim bakanımın böyle bir açıklaması söz konusu değil. Kaldı ki Bakanlar Kurulu toplantısının o anı tamamen gizli bir an. Burada hiçbir bürokrat arkadaş da bulunmuyor. Sadece bakan arkadaşlar ve müsteşarım. Böyle bir ifade de yok. Şimdi olmayan bir şeyi özel haber olarak gazete manşetten bunu veriyor. Sen hangi hakla kalkıp da Bakanlar Kurulu’ndan ’Şu bakan bana söyledi, bu bakan bana söyledi’... Sana hangi bakan bunu söylemişse gel bunu bana söyle bakalım. Bunu da sorduğun zaman ’6 bakandan ben bunu teyit ettim’. Böyle habercilik olur mu? 6 bakan nasıl olur da gizli bir toplantıyı size deşifre eder. Bunu deşifre ettiği anda o bakan, bakan olmaktan çıkmıştır. Bana bunu söylesinler, ben 6 bakanın 6’sını da dışarı koyarım.

Revizyon olabilir

Kabinede revizyon her zaman yapılabilir. Şu anda zaten bir değerlendirme döneminin içerisindeyim. Kabinede de, parti MYK’sında da yapılabilir, hepsi yapılabilir. Bu performansla alakalı bir konudur. Benim hiçbir bakan arkadaşımın da bu noktada bir sıkıntısı yok. Bakan arkadaşlarımızın hepsi de zaten bu noktada samimidir ve bu noktada da kanaatlerini çok açık, net söylemişlerdir. Böyle bir tasarruf noktasında Genel Başkanlarına, Başbakanlarına karşı da sağ olsunlar hiçbirinin olumsuz bir yaklaşımı söz konusu değildir.

Çiçek’in bireysel yorumu

Erdoğan, bir gazetecinin Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek’in, Hürriyet Ankara Temsilcisi Enis Berberoğlu’nun önceki günkü yazısında yer alan sözlerini de kastederek, "DTP’nin (Iğdır’ı alarak) Ermenistan sınırına dayandığı yönünde haberler yansıdı. Partinizin Kürt asıllı seçmenlerden beklediği oyu alamamasını nasıl değerlendiriyorsunuz?" sorusunu şöyle yanıtladı "Bu ülke hepimizin. Ayrımcılığa müsaade etmemiz mümkün değil. Yani ’şu sınıra dayanmış’, ne demek bu? Orada bir şehrin belediyesini almış olabilir. Bir şehrin belediyesini almış diye kalkıp böyle bir değerlendirmeyi yapmak, bana göre doğru değil. AKP Kars’ı, Ardahan’ı aldı. Bunu nasıl yorumlayacaksınız? Bunlar sınır iller değil mi? Bu yaklaşım tarzı hoş değil. AKP Gaziantep’i, Hatay’ı aldı. Bunlar da sınır illerimiz. ’Sınıra dayandı’... Böyle bir şey olmaz. Burada olsa olsa bireysel bir yorum farklılığı olabilir."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Darüşşafaka Bağışlarınızı bekliyor

ONLAR BİR ZAMANLAR SEKS SEMBOLÜYDÜ