kredi kart aidat bedellerini geri ödemelerini isteyebilirsiniz.

cevdet


BU YAZIYI YAZMAK 1 SAATİMİ ALDI DİKKATLİCE OKUYUN. AŞAĞIDAKİ YAZIYI 12 KASIM 2010 TARİHİNDE YAZDIM.



arkadaşlar ben garanti bankasından kredi kartı aidat bedellerini, vadesiz hesaplardan kesilen hesap işletim ücretlerini

kuruşu kuruşuna artı yasal faizi ile birlikte geri aldım.

hem de dokuz senedir benden kesilen kredi kart aidat bedellerini, vadesiz hesaplardan kesilen hesap işletim ücretlerini geri aldım.

tabii parayı ödemediler. kredi kartıma iade ettiler. kredi kartıma borcum vardı. borcumdan mahsup ettiler.

Ama vadesiz hesaplardan kesilen hesap işletim ücretlerini ödediler. Uğraşmaya değer, yapmanız gereken internette bahsedilen

tüketici hakem heyetlerine başvurmak. Ayrıca kart aidat bedellerini ve hesap işletim ücretlerini geri alabilmek için

masrafım da olmadı.



Not: Aşırı meblağlarda kredi kartımı kullanan biri değilim. İhtiyaçlarıma göre kullanıyorum. kimi ay geliyor ayda 20 lira,

kimi ay geliyor ayda 500 lira. bunu yazıyorum ki bu kredi kart aidat bedellerini bana ödemelerinin sebebinin kredi kartımı çok kullandığımdan

dolayı iade etmediklerini, yasal olmadığı için iade ettiklerini bildiririm. Çünkü bankalar bazı müşterilerine her ay örneğin

minumun 500 tl harcama yapın biz sizden kredi kartı aidat bedeli almayalım diyorlar, ben bu bahsedilen müşterilerden biri değilim.

Sadece hakkımı aradım. Paramı geri aldım. Ayrıca kredi kart aidat bedelini ödemeden kredi kartımı kullanmaya devam ediyorum. Size tavsiyem hakkınızı arayın.



Kredi kartı aidat bedeli iadesi için yapmanız gerekenler:



1)ilk başta bankanın sizden tahsil ettiği kart aidat bedelini gösterir kredi kartı hesap ekstrelerinizi belgeledirmeniz gerek.

Kredi kartı hesap ekstrelerinizi attıysanız veya kaybettiyseniz üzülmeyin. Bankanın çağrı merkezini arıyarak size hesap

ekstrelerinizi e-posta ile ulaştırıyorlar veya bankanın şubesine fakslayabiliyorlar.

Sadece kredi kartı aidat bedellerinin kesildiği ayın gösterir hesap extrelerini edinmeniz yeterli.

Mesela kart aidat bedelleri her senenin belli ayında kesilir. mesela ağutos ayında kesilir. eğer üç senelik

kredi kartınız varsa ağustos-2008,ağustos-2009, ağustos 2010 ayına ait hesap ekstrelerinizi edinmeniz yeterli olacaktır.

(not:bankalar geçmişe dönük 10 seneye kadar hesap ekstrelerini ellerinde tutmak zorundadırlar.)



Bankanın genel müdürlüğüne göndermek üzere kart aidat bedeli nin size geri ödenmesi için internette bulunan örnek dilekçelerden

kendinize uyarlayıp doldurun, postanedan iadeli taahütlü yollayın. Postane tarafından verilen iadeli-taahütlü belgenizi sakın atmayın muhafaza ediniz.

Size banka tarafından kart aidat bedelinin yasal olduğuna dair

yazı gönderebilirler veya telefon edebilirler veya bankanın şubesinde sizi bu bedelin alınmasının yasal olduğunu ikna etmeye çalışabilirler. Sakın aldırmayın. Bankanın genel müdürlüğünün adresini internette bulabilirsiniz.

2)Daha sonra internette bulunan örnek dilekçelerden kendinize uyarlayıp ikamet ettiğiniz veya bankanın bulunduğu şubenin

ilçesinde kaymakamlıklarda bulunan tüketici hakem heyetine başvurun.

3) Tüketici hakem heyetine verilecek belgeler:



-Tüketici hakem heyetine verilmek üzere dilekçe(internetten bulabilirsiniz),

-kredi kart aidat bedellerinin sizden tahsil edildiğini gösterir hesap ektresi veya önceki senelerde de kart aidat bedeli

almışlar ise eski dönemlere de ait hesap ekstrelerini,(Not: E-mail adresinize gönderilen kredi kartı hesap ekstreleri de hakem heyetlerince geçerli olmaktadır. Sadece bu ekstrelerde kart aidat bedellerinin sizden tahsil edildiğini göstermesi gerekmektedir. Yani e-mail adresinize gönderilen ekstreyi de yazıcıdan çıktısını alıp hakem heyetine ibraz edebilirsiniz.)

-Bankanın genel müdürlüğüne kart aidat bedeli nin size geri ödenmesi için gönderdiğiniz dilekçenin fotokopisini,

-bankanın genel müdürlüğüne iadeli taahütlü gönderdiğiniz dilekçenin postane tarafından verilen iadeli taahütlü belgesi(bu dilekçenin bankaya yollandığını ispat eder ve dilekçeniz bankanın genel müdürlüğüne ulaştığında sizin irtibat adresinize postane tarafından gönderilir.)

-internette bulabileceğiniz kredi kartı aidat bedellerinin itirazı için emsal teşkil eden tüketici hakem heyeti kararları, sanayi ve ticaret bakanlığının

kredi kartı aidat bedelinin yasal olmadığını gösterir karar(İnternetten indirip yazıcıyla çıktısını alın)



Bunları tüketici hakem heyetini verin. Her ihtimale karşı yukarıda bahsettiğim tüketici hakem heyetine verilecek belgelerin birer fotokopisini çekin.



2 ay içinde hakem heyetinin kararı size bildirilecektir. Büyük olasılıkla karar sizin

lehinize sonuçlanacaktır. Daha sonra bankadan muhtemelen size telefon edecekler. Kredi kartı aidat

bedelleri hesabınıza artı bakiye olarak yansıtılacaktır veya kredi kartına borcunuz varsa borcunuzdan mahsup edilecektir.

Hepsibu kadar.



Vadesiz hesaplardan alınan hesap işletim ücreti iadesi için yapmanız gerekenler:



1)ilk başta bankanın sizden tahsil ettiği hesap işletim ücretlerini belgeledirmeniz gerek.

Bankanın şubesine gidin geçmişe dönük hesap hareketlerini şubenizden isteyin.

veya aynı bankanın istediğiniz şubesine faxlayabiliyorlar. Hesap hareketlerinizden hesap işletim ücretinin

alındığını gösteren yerlerin altını çizin ki hakem heyetindekiler rahatça görebilsin.

Not: bankadan hesap hareketlerinizi isterken size bu hesap hareketlerinizi niye talep ediyorsunuz diye sorarlarsa

tüketici hakem heyetine ibraz edilmek üzere olduğunu BELİRTMEYİN çünkü eğer belirtirseniz hesap hareketlerinizi

şubeden size vermek istemeyebilirler, hesap hareketlerinizi talep etmek sizin kanuni hakkınızdır.

ben son 10 senin hesap hareketlerini almıştım.



Bankanın genel müdürlüğüne hesap işletim ücreti nin size geri ödenmesi için internette bulunan örnek dilekçelerden

kendinize uyarlayıp doldurun, postanedan iadeli taahütlü yollayın. Size banka tarafından hesap işletim ücretinin yasal olduğuna dair

yazı gönderebilirler veya telefon edebilirler veya bankanın şubesinde sizi bu bedelin alınmasının yasal olduğunu ikna etmeye çalışabilirler. Sakın aldırmayın. Bankanın genel müdürlüğünün adresini internette bulabilirsiniz.

2)Daha sonra internette bulunan örnek dilekçelerden kendinize uyarlayıp ikamet ettiğiniz veya bankanın bulunduğu şubenin

ilçesinde kaymakamlıklarda bulunan tüketici hakem heyetine başvurun.

3) Tüketici hakem heyetine verilecek belgeler:



-Tüketici hakem heyetine verilmek üzere dilekçe(internetten bulabilirsiniz),

-hesap işletim ücretinin sizden tahsil edildiğini gösterir hesap hareketleri veya önceki senelerde de hesap işletim ücreti

almışlar ise eski dönemlere de ait hesap hareketleri

-Bankanın genel müdürlüğüne hesap işletim ücretinin size geri ödenmesi için gönderdiğiniz dilekçenin fotokopisini,

-bankanın genel müdürlüğüne iadeli taahütlü gönderdiğiniz dilekçenin postane tarafından verilen iadeli taahütlü belgesi(bu dilekçenin bankaya yollandığını ispat eder ve dilekçeniz bankanın genel müdürlüğüne ulaştığında sizin irtibat adresinize postane tarafından gönderilir.)

-internette bulabileceğiniz hesap işletim ücretinin itirazı için emsal teşkil eden tüketici hakem heyeti kararları, sanayi ve ticaret bakanlığının

hesap işletim ücretinin yasal olmadığını gösterir karar(İnternetten indirip yazıcıyla çıktısını alın)



Bunları tüketici hakem heyetini verin. Her ihtimale karşı yukarıda bahsettiğim tüketici hakem heyetine verilecek belgelerin birer fotokopisini çekin.



2 ay içinde hakem heyetinin kararı size bildirilecektir. Büyük olasılıkla karar sizin

lehinize sonuçlanacaktır. Daha sonra bankadan muhtemelen size telefon edecekler. Hesap işletim

ücretleri hesabınıza geri yatırılacaktır.

Hepsibu kadar.



———–

Size bu ödemeyi yapaken sözleşmenizi yenileme talebinde bulunursa banka, sözleşmenizi yenilemeyin.

Çünkü yeni sözleşmede hesap işletim ücretini veya kredi kartı aidat bedelini yasal hale getirebilirler.



Şu anda bankanın kredi kartını hala kullanıyorum ve de kart aidat bedeli ödemiyorum.

hakkınızı arayın arkadaşlar. ben avukat değilim sadece internette yazanları birebir yerine getirdim ve paralarımı geri aldım.

beni internette aydınlatan arkadaşlara tekrar tekrar teşekkür ediyorum bu konuda mağdur olan arkadaşlara da bu yazdıklarımın

ışık tutacağına inanıyorum.



Not:internette bazı arkadaşlar kart iadat bedellerinin veya hesap işletim ücretlerinin itiraz ının 30 gün veya 3 ay içinde

tüketici hakem heyetine itiraz etmelerini aksi taktirde itirazlarının geçersiz olacağını belirtmişler fakat bu doğru değil ben 1 sene evvel kesilen

bedellerden geçmişe dönük 9 seneye kadar kesilen kredi kart aidat bedellerini ve hesap işletim ücretlerini kuruşu kuruşuna geri aldım.

Borçlar kanununa göre geriye dönük 10 sene tarafınızdan kesilen hesap işletim ücreti/kredi kartı aidat bedellerini geri alabilirsiniz.



Kart aidat bedeli veya hesap işletim ücretlerinin tarafınıza ödenmesini isterken bankanın genel müdürlüğüne ve tüketici hakem heyetine verdiğiniz dilekçelerinizde hesap işletim ücreti/kredi kart aidat bedelinin yasal faizi ile size ödenmesini dilekçelerinizde belirtin.



Bu anllattıklarım size zahmetli gelebilir, ama zor değil günde 15-20 dakikamı ayırıp yavaş yavaş yukarki belgeleri toparladım,

uğraştım ve hakkımı aradım. Sadece sabırlı olun. ben biraz ayrıntılı anlattım kafalardaki soruları en aza indirebilmek için

ama size tavsiyem internette bu konuyla ilgili sitelere bir de göz atın.

                                                                                                ALINTI :
http://gomleksizoglu.com/kredi-karti-uyelik-aidati-nasil-geri-alinir/#comment-24239
ARKADAŞLAR BU LİNKİ TIKLAYIP DİĞER K KARTI MAĞDURLARININ GÖRÜŞLERİNİ OKUYABİLİRSİNİZ ...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Darüşşafaka Bağışlarınızı bekliyor

ONLAR BİR ZAMANLAR SEKS SEMBOLÜYDÜ