140 MİLYON DOLARA MAL OLMUŞTU

Avrasya Terminal'in web sitesinde yer alan bilgilere göre; günlük 15 bin otobüs giriş-çıkış kapasitesine sahip, günlük otobüs çıkış sayısının 1.650 olduğu ve her gün ortalama 90 bin yolcunun geliş-gidişine ev sahipliği yaptığı otogarda günde 53 bin adet bilet satışı gerçekleştiriliyor.

Sezon zamanlarında günde 2.500 civarında otobüs çıkışının yapıldığı, taban alanı 110 dönüm, toplam tahsis edilen alanı 242 dönüm ve kullanım alanı 290 dönüm olan İstanbul Otogarında günde 2 milyon lira civarında iş hacmi oluşuyor.

1960'larda otobüsçülüğün kalbi Sirkeci ve Laleli'de atarken, 1970 yılından itibaren Anadolu, Trakya ve uluslararası otobüs terminalleri Topkapı'da dağınık olarak hizmet vermeye başladı. 1970 yılında otobüsçüler Cemal Ulusoy başkanlığında bir araya gelerek Türkiye Otobüsçüler Cemiyetini kurarken, cemiyet ilerleyen tarihlerde Uluslararası Anadolu ve Trakya Otobüsçüler Derneği (UATOD) adını aldı.

1 Haziran 1987 yılında UATOD üyeleri Avrasya Terminal İşletmeleri A.Ş'yi kurdu. Aynı yılın Aralık ayında UATOD olarak İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile bir anlaşma imzalanarak ''yap, işlet, devret'' modeliyle Bayrampaşa'da bulunan İstanbul Otogarının yapılıp 25 yıllığına işletilmesi kararlaştırıldı.

Avrasya Terminal İşletmeleri AŞ tarafından işletilen İstanbul Otogarı, 5 Mayıs 1994 yılında hizmete açıldı.
Bayrampaşa ilçesi sınırları içinde yer alan İstanbul Otogarı, 140 milyon dolara mal oldu.


Kaynak :Sabah

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Darüşşafaka Bağışlarınızı bekliyor

ONLAR BİR ZAMANLAR SEKS SEMBOLÜYDÜ